مقالات آموزشی کامپیوتر و اینترنت
تبليغات

تبليغات


رز اس ام اس | مجموعه پيامك هاي طبقه بندي شده
اوکسين ادز معتبرترين و بزرگترين سيستم کسب درآمد وبمسترها

درباره ما

به سایت مقالات آموزشی کامپیوتر و اینترنت خوش آمدید

مترجم وبلاگ

آمار وبلاگ

آمار وبلاگ  

بازديد امروز : 4
بازديد ديروز : 0
بازديد هفته : 4
بازديد ماه : 98
بازديد کل : 136760
تعداد مطالب : 104
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاين : 1


 

فال حافظ و سخن روز








فال حافظ شيرازي
اي حافظ شيرازي! تو محرم هر رازي! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم مي دهم که هر چه صلاح و مصلحت مي بيني برايم آشکار و آرزوي مرا برآورده سازي

فال حافظ
فال حافظ با معني و تفسير

آخرين مطالب

» اولین گوشی چهار هسته ای جهان، پدیده HTC
» تسخير افق با دوربين ديجيتال بنكيو مدل EI465
» روش هایی برای امنیت بیشتر، یافتن اپلیکیشن های مطمئن و اجتناب از ویروس ها در اندروید - قسمت اول
» نکات کلیدی برای خرید لپ تاپ
» کارت گرافیک های اسوس همراه با بازی روز دنیا DirectCu II با Batman
» اوراکل NoSQL خود را وارد بازار کرد
» آشنایی با دوربین HP S300
» اولین مانیتور ۳D دنیا با پشتیبانی از nVidia 3D VISION 2
» Droid Razr باریک ترین گوشی هوشمند جهان محصول موتورولا
» بررسی فناوری عینکهای سه بعدی
» گوگل ظاهر سرویس Gmail را تغییر می دهد
» آموزش تغییر رمز عبور ویندوز 7 و ویستا بدون دسترسی به رمزعبور قبلی
» بررسی درایو فلش ADATA Nobility S805
» معرفی گوشی هوشمند ال جی Optimus 3D
» بررسی گوشی W8 سونی اریکسون
» این مدیا پلیر را در جیب خود بگذارید
» مشخصات کنسول Wii 2 به صورت غیررسمی اعلام شد
» برترین نرم افزارهای امنیتی برای ویندوز ۷ معرفی شدند
» Screenfly یه سایت عالی برای تست قالب وبلاگ/سایت در رزولیشن های مختلف
» معرفی بهترین DVD درایوهای اکسترنال بازار

منوي اصلي

ديکشنري آنلاين

معرفي سايت به دوستان

 
نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:


Powered by ParsTools

لينک دوستان

دوست یابی در شهر خود
تبادل لینک هوشمند و سریع با تمام سایت و وبلاگ ها
الکتروتکنیک و الکترونیک
عکس های 18+
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقالات کامپیوتر و اینترنت و آدرس paria-article.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بانک عکس و گرافيک
سريال هاي نود 32
قالب وبلاگ
پارس تولز
عکس - عکس قالب بلاگفا

نويسندگان

خوش آمديد
"موضوع: "<-PostCategory-> | نويسنده: M.GH

بررسی مادربرد ECS A75F-A 

با عرضه پردازنده‌های Llano در خانواده تراشه‌های جدید APU شرکت AMD، کاربرانی که از سیستم‌های مبتنی بر محصولات این شرکت استفاده می‌کنند، گزینه‌های جدیدی را برای ارتقای سیستم خود به‌دست آورده‌اند.

تراشه‌های سری A شرکت AMD در خانواده Llano در مجموع بهبود عملکرد چندانی را به همراه ندارند، اما می‌توانند بازدهی مصرف برق بهتری را فراهم کنند و در عین حال یک هسته گرافیکی در کلاس دسکتاپ را نیز در اختیار شما بگذارند. این پردازنده‌ها از پلتفرم سوکت FM1 استفاده می‌کنند که کاملاً با سوکت +AM3 تفاوت دارد.



ساده‌ترین تفاوت این دو سوکت با یکدیگر، وجود یک بخش خالی در مرکز سوکت FM1 است. در واقع FM1 شباهت زیادی به سوکت ۷۵۴ دارد که تا همین اواخر پردازنده‌های سطح پایین و ارزان‌قیمت AMD از آن استفاده می‌کردن.

AMD تا اینجا دو چیپ‌ست را برای پلتفرم جدید FM1 خود عرضه کرده است: A55 و A75. هر دو چیپ‌ست مذکور در گروه هسته‌های منطقی تک‌تراشه‌ای قرار می‌گیرند، به این معنی که شما دیگر نمی‌توانید دو تراشه پل شمالی و پل جنوبی جداگانه را روی مادربرد خود ببینید. A55 یک محصول سطح پایین است که از شش درگاه SATA-300، چهارده درگاه USB 2.0 و چهار مسیر PCIe پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، A75 محصول سطح بالایی است که شش درگاه SATA-600، چهار درگاه USB 3.0، ضریب درگاه eSATA با استفاده از «سوییچینگ مبتنی بر FIS» که به شما اجازه می‌دهد بیش از یک هارد دیسک را به یک درگاه SATA واحد متصل کنید و تمام ویژگی‌های دیگری که روی A55 قابل دسترسی بودند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به این ترتیب می‌توان گفت چیپ‌ست A75 اولین محصول AMD با یک کنترلر USB 3.0 مجتمع است.شرکت ECS سه مادربرد را بر اساس چیپ‌ست A75 عرضه کرده است. دو مدل A75F-M و A75F-M2 که هر دو در گروه مادربردهای micro-ATX قرار می‌گیرند و مدل A75 که یک مادربرد full-ATX از سری Black Deluxe این شرکت به‌شمار می‌آید و ما در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ECS سرانجام تصمیم گرفته جشنواره رنگ‌های خود روی مدل‌های مختلف مادربردهایش را کنار گذاشته و از یک الگوی رنگ متحدالشکل برای آن‌ها استفاده کند. این یک تصمیم منطقی در حوزه طراحی محصولات به‌شمار می‌‌‌آید زیرا به این شرکت امکان خواهد داد تا شخصیت بهتری را برای مادربردهای خود تامین کرده و از نظر ظاهری آن‌ها را قابل اعتمادتر نشان دهد.

البته باید یا‌د‌آوری کنیم که تنها بعضی از مادربردهای این شرکت در سری Black قرار می‌گیرند و این موضوع ارتباطی با استفاده از الگوی رنگ جدید ECS ندارد. همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، مادربردی که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم یکی از اعضای این سری است.

بر اساس این الگوی رنگ، شما تنها رنگ‌های سیاه، خاکستری و سفید را روی مادربرد می‌بینید. به این ترتیب، ECS گزینه‌های کافی برای متمایز کردن اسلات‌های خود (مثلا بر اساس سرعت و پهنای باند آن‌ها) را در اختیار خواهد داشت و در عین حال ظاهر یک‌دستی را برای مادربردهایش ایجاد می‌کند.تا اینجا با مشخصات اصلی مادربرد A75F-A مشخص شده‌اید. بله این محصول مبتنی بر پلتفرم FM1 شرکت AMD است، از APUهای سری A این شرکت که با اسم رمز Llano شناخته می‌شوند پشتیبانی می‌کند و از یک چیپ‌ست A75 بهره می‌گیرد. بد نیست بدانید که این مادربرد از پردازنده‌های منطبق با پلتفرم مذکور که TDP آن‌ها حداکثر ۱۰۰ وات باشد پشتیبانی می‌کند.
 

1

پردازنده‌های شرکت AMD مدت‌ها است که از یک کنترلر حافظه مجتمع داخلی بهره می‌گیرند. سری A نیز از این قاعده مستثنی نیست و به شما امکان می‌دهد از ماژول‌های حافظه DDR3 با حداکثر فرکانس کاری ۱۸۶۶ مگاهرتز استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این سقف فرکانسی در شرایط عادی است و مادربرد مورد بحث ما در وضعیت اورکلاک قادر است حداکثر فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز را برای حافظه نصب شده روی خود پشتیبانی کند. چهار اسلات حافظه تعبیه شده روی این مادربرد به شما اجازه می‌دهند حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه را روی سیستم خود نصب کنید. توجه داشته باشید که این پلتفرم از پیکربندی حافظه دوکاناله پشتیبانی می‌کند.

در بخش توسعه، این مادربرد ۷ اسلات مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌طور دقیق‌تر شما می‌توانید دو اسلات PCIe x16، دو اسلات PCIe x1 و سه اسلات PCI را روی این مادربرد مشاهده کنید. ترکیب اسلات‌های PCIe روی این مادربرد دارای وضعیت جالبی است که باید به آن توجه داشته باشید. اولین اسلات PCIe x16 که با رنگ خاکستری مشخص شده، مستقیما به کنترلر PCI Express داخلی پردازنده متصل است و همیشه با سرعت x16 کار می‌کند.

از سوی دیگر، اسلاتPCIe x16 دوم که با رنگ سیاه مشخص شده از مسیرهای PCI Express تامین شده توسط چیپ‌ست A75 بهره می‌گیرد. همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم این چیپ‌ست تنها ۴ مسیر از این نوع را در اختیار شما قرار می‌دهد و به همین دلیل اسلات مذکور تنها در حالت PCIe x4 کار خواهد کرد.

با توجه به این واقعیت که پردازنده‌های Llano به یک هسته گرافیکی نسبتا قدرتمند متجمع مجهز شده‌اند، مادربردهای پشتیبانی کننده از آن دارای خروجی‌های ویدیویی مختلفی هستند که به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به نصب یک کارت گرافیکی الحاقی، سیستم خود را به نمایشگرهای مورد نظرتان متصل کنید. مادربرد A75F-A شرکت ECS در این زمینه گزینه‌های کاملی را برای شما فراهم می‌کند. به‌طور دقیق‌تر، شما به یک درگاه VGA، یک درگاه DVI و یک درگاه HDMI دسترسی خواهید داشت.

در عین حال، این پلتفرم از فناوری Dual Graphics شرکت AMD پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد توان هسته گرافیکی مجتمع و کارت گرافیکی الحاقی خود را با یکدیگر ترکیب کرده و در نتیجه عملکرد گرافیکی بسیار بهتری را به‌دست آورید. البته این موضوع تنها زمانی قابل مشاهده خواهد بود که شما بخواهید از یک کارت گرافیک نسبتا ارزان‌قیمت استفاده کنید زیرا اگر یک مدل قدرتمند را در چنین وضعیتی قرار دهید دیگر هسته داخلی پردازنده نمی‌تواند کمک چندانی را برای ارتقای عملکرد آن فراهم نماید.

در بخش ذخیره‌سازی، این مادربرد ۵ درگاه SATA-600 و یک درگاه eSATA را در اختیار شما قرار می‌دهد. درگاه‌های SATA مادربرد که با رنگ خاکستری مشخص شده‌اند، از پیکربندی‌های RAID 0/1/10 پشتیبانی می‌کنند. همان‌طور که می‌بینید، ECS تصمیم گرفته در این زمینه تنها از امکانات پیش‌فرض چیپ‌ست AMD استفاده کند و چیزی را به آن اضافه نکرده است.

در زمینه اتصال تجهیزات جانبی، شما چهار درگاه USB 3.0 را در اختیار خواهید داشت که دو عدد از آن‌ها روی پنل پشتی مادربرد و دو درگاه نیز از طریق یک هدر روی خود مادربرد برای اتصال به کانکتورهای جلویی کیس پیاده‌سازی شده‌اند. همچنین این مادربرد در مجموع ۱۰ درگاه USB 2.0 را در اختیار شما قرار می‌دهد که چهار عدد از آن‌ها روی پنل پشتی مادربرد قرار دارند. ۶ درگاه باقی‌مانده نیز از طریق سه هدر روی مادربرد تعبیه شده‌اند.علاوه بر مواردی که قبلا به آن‌ها اشاره کردیم، یک کانکتور PS/2 برای اتصال ماوس یا صفحه‌کلید، یک درگاه اترنت گیگابیتی، یک کلیدClear_CMOS، یک خروجی S/PDIF اپتیکال و فیش‌های ورودی و خروجی صدای آنالوگ را روی پنل پشتی مادربرد مشاهده خواهید کرد. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که صدای هشت کاناله HD این مادربرد نیز توسط یک کنترلر Realtek ALC892 تامین می‌شود.

همان‌طور که می‌بینید، ما با یک مادربرد خوب دیگر از سری Black شرکت ECS مواجه هستیم که گزینه خوبی را برای ارتقای سیستم‌های قدیمی‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این محصول از کیفیت بالایی برخوردار است و به شما امکان می‌دهد تا آخرین فناوری‌های AMD را در کلاس‌ پردازنده‌های سری A به‌دست آورید. اگر قصد دارید از سیستم خود برای انجام کارهای دفتری، استفاده از انواع رسانه‌ها در منزل و یا اجرای بازی‌های معمولی استفاده کنید، بدون نیاز به هیچ کارت گرافیک الحاقی می‌توانید از این پلتفرم با قیمت مناسبی برای برآورده کردن نیازهای خود استفاده کنید.

مزایا

محصولی با کیفیت مناسب که نسبت عملکرد به قیمت بسیار خوبی دارد

معایب

-

مشخصات فنی

چیپ‌ست: AMD A75 FCH
سوکت: FM1
پشتیبانی حافظه: حداکثر ۳۲ گیابیات حافظه از نوع DDR3
اسلات‏ها توسعه: دو اسلات PCIe 2.0 x16 ، دو اسلات PCIe 2.0 X1 و سه اسلات PCI

به نقل از پایگاه خبری برسام
 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: